So könnt Ihr THIEF an eure Vorlieben anpassen

thiefEidos Montreal veröffentlichte auf dem offiziellen Blog zu Thief aktuell einen neuen Beitrag in dem sich alles um die verschiedenen Anpassungen dreht, die man als Spieler von Thief selbst vornehmen kann. Neben einigen Einstellungen zum Schwierigkeitsgrad kann auch das Anzeigesystem des Spiels verändert werden. Wer z.B. keine Minimap sehen will, kann diese mit einem einfachen Knopfdruck deaktivieren.

Anzeige-Optionen

* Navigation prompts
* Interaction prompts
* Waypoint markers
* Threat icons
* Threat health meters
* Mini-map
* Mini-map rotation
* Reticle feedback
* Journal updates
* Pick-up notifiers
* Light gem
* Object highlight
* Loot glint
* Lockpick helper
* Frame search helper
* Garrett narrated hints
* Health meter (on, off, or fade over time)
* Focus meter (on, off, or fade over time)
* Ammo counter (on, off, or fade over time)

Die nachfolgenden Gifs zeigen euch, welche UI-Elementen von den jeweiligen Einstellungen betroffen sind.

UI_Loot

UI_Alarm

Neben den Einstellungsmöglichkeiten zum User-Interface bietet Thief auch verschiedene Schwierigkeitsgrade die frei gewählt und angepasst werden können.

Classic Thief Mods
* Chapter Save Only: manual saves and checkpoint auto-saves are disabled.
* No Focus: the use of Focus is completely disabled and no Focus Points are earned.
* Stealth Takedowns Only: you cannot perform combat Takedowns and Takedowns from above.
* No Reticle: no aiming reticle is displayed when drawing the bow.

Legendary Thief Mods
* Specialty Arrows Only: only Blunt, Water, Fire and Rope Arrows are available.
* No Resources: food (health) and poppy flowers (Focus) are not consumable.
* It Hurts Not: if you take any damage, the mission is failed.
* Expensive Tools: the cost of arrows, tools, food and poppies is greatly increased.
* Slowed Movement: running and walking speeds are reduced.

Ultimate Thief Mods
* Iron Man: if you die or fail a mission, you lose your game and must restart from the beginning.
* No Upgrades: non-critical upgrades are disabled.
* No Kills or Knockouts: if a human or animal is killed or stunned, the mission is failed.
* No Alerts: if a human or animal detects you, the mission is failed.

Zum Schluss haben wir noch den passenden Podcast in dem die Entwickler über das User Interface sprechen.

Quelle

Veröffentlicht von

Redaktion

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