Bei den Produktstarts der vergangenen Battlefield-Ableger kam es bekanntlich immer wieder zu teilweisen großen Problemen. Die Krone hält in diesem Zusammenhang Battlefield 4 das gleich mehrere Monate benötigte um die größten Probleme in den Griff zu bekommen. Obwohl die Starts mittlerweile schon fast traditionell in die Hose gehen, gibt man nun seitens EA an, dass der Launch reibungslos über die Bühne gehen soll.
Laiut dem Lead Multiplayer Designer Thad Sasser arbeitet man derzeit an der Sicherstellung des reibungslosen Starts. Ob man kurz nach dem Verkaufsstart wieder die „der Andrang war zu groß“-Karte auspielen wird, bleibt abzuwarten. Nachfolgend ein paar Zitate aus der Zeit von Battlefield 3, Battlefield Bad Comapany 2 und anderen.
• „Despite having a major infrastructure in place, the peak traffic … has been huge, 400 percent higher than any other Battlefield’s peak simultaneous users. The teams will continue to monitor the services closely. We sincerely apologize for the inconvenience and will provide further updates on the latest developments as they are relevant.“
• „In terms of the network services, we have had unprecedented and historic peaks in terms of the activity that we’re getting from the Battlefield community and players, and it’s caused parts of our networks to experience some outages.“
• „We have full support of EA to add as many servers as takes and then some so that everyone can play. This work has already started and servers will be added around the clock with teams working to cover this 24 hours a day so not a moment is wasted. You will be able to play this game and play it lag-free!“