inFamous Second Son: Zimmerman spricht über die Entwicklung

infamous-second-son-ps4-wallpaper-1080pKurz vor dem Start eines neuen Spiels versorgen uns Publisher sowie die Entwickler immer wieder gerne mit hochgesteckten Versprechungen die manchmal aber leider nicht den Sprung in die Realität schaffen. Aktuell meldete sich der Sucker Punch Mitbegründer Chris Zimmerman zu Wort und gab in der neuesten Ausgabe des PlayStation Blogcast an, dass inFamous Second Son die PlayStation 4 fast bis zur Grenze belasten wird.

Laut Zimmerman hatte man während der Entwicklung von inFamous Second Son den Vorteil bereits an der Konsole zu arbeiten, bevor die finalen Hardware-Spezifikationen feststanden. Dies sei eine sehr positive Erfahrung für das Entwicklerstudio Sucker Punch (Sony) gewesen, da immer die richtigen Entscheidungen getroffen wurden. Zimmerman gab weiters an, dass der Hauptcharakter in inFamous Second Son maximal 18 Meter pro Sekunde zurücklegen kann, ohne dass der Spieler merkt, dass die Spielwelt dynamisch aufgebaut wird. Viel schneller wird man sich durch die Spielwelt somit nicht bewegen können, da die Entwickler hier wohl einen Riegel vorgeschoben haben.

„That’s a place where we had to apply a lot of technology, to make it feel like there were no loading screens, because believe me, there’s a lot of stuff going on to make it feel like that, right?“

„So even down to the level of…we know exactly how fast Delsin can move through the city…He can move 18 meters per second. If he moves faster than that, we cannot guarantee than we can’t guarantee that we’ll be able to load the next block before you get to it.“

„So you wanna guess how fast he moves when he does the laser dash? 18 meters per second! We can go up to 18 meters per second and everyone was like “ok, then he’s going at 18 meters per second.”

„It’s one of the advantages of being a Sony exclusive developer, is that when we’re building the game, we can make decisions like that, because we have exactly one platform we’re aiming for, and we can leverage the heck out of it. We know exactly how fast the hard drive is and these things, and we can design our games to run right up to the limit.“

„It’s the same with the graphics chip. We have the meters on screen showing how much of the chip we have that we’re using, and it’s in the nineties all the times.“

If you’re someone that has to support multiple platforms, especially if one is slightly less powerful than the other one, then you’re kinda in trouble right? Because you’re kinda having to work hard so that it can look as good as it can on all of them, and we don’t have to worry about that, we can just focus on making it look great on PS4 and just focus on having the game be as good as possible. We don’t have to wrestle with all that stuff, and that’s freeing.

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Redaktion

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